Główna Kalendarium Anonse Fotogaleria

Magdalena Białecka


- ur. w 1993 roku, organistka, kompozytorka i krytyk muzyczny. Absolwentka warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasach organów prof. Jarosława Malanowicza (studia licencjackie) oraz prof. Bartosza Jakubczaka (studia magisterskie). W ramach studiów odbyła roczne stypendium w Hochschule fur Musik und Tanz w Kolonii w Niemczech w klasie organów prof. Johannesa Gefferta oraz w klasie improwizacji prof. Thierry'ego Mechlera.

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej im. J. Elsnera w Warszawie oraz LXIV LO im. St. I Witkiewicza w Warszawie, gdzie uzyskała Statuetkę Wybitnego Ucznia, Stypendium Ministra Edukacji Narodowej oraz tytuł finalisty Olimpiady Literatury i Języka Polskiego.

Wzięła udział w ponad czterdziestu międzynarodowych organowych kursach mistrzowskich, m.in. w Stuttgarter Orgelakademie w Stuttgarcie, gdzie trzykrotnie pojechała w ramach stypendium przyznawanym trojgu wybranych uczestników, w Copenhagen International Organ Festival w Kopenhadze, w International Summer Masterclass w Pucisce w Chorwacji, w Kursie

Organowym Maxa Regera w Rheydt w Niemczech oraz w III Kursie Organowym w Stralsundzie w Niemczech. Dawała koncerty organowe w wielu miastach Europy, m.in. trzykrotnie w Wittham w Anglii na zaproszenie Essex Organ Association, w Amsterdamie, jak również w wielu miastach Nadrenii Północnej-Westfalii (Niemcy): m.in. w Kolonii, w Bonn i w Dusseldorfie, Szwabii (Niemcy): m. in. w Stuttgarcie, Obermarchtal, Baden-Baden oraz Alzacji (Francja): m.in. w Strasbourgu i w Thierenbach.

Jako wykonawczyni zajęła II miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Organowym "Per Artem Ad Astra" w Krasnobrodzie, III miejsce w Ogólnopolskich Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych wraz z zespołem Ritornello oraz I miejsce w Konkursie im. Gustava Holsta w Londynie.

Jako kompozytorka uzyskała II miejsce i Nagrodę Publiczności na XIV Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim UFM. Napisała dwie opery: „Nanooperę” wystawianą w Teatrze Druga Strefa w Warszawie oraz operę „Wianki” zrealizowaną przez dziesięcioro solistów, chór i orkiestrę symfoniczną w ZPSM nr 1 w Warszawie oraz we fragmentach na UMFC. Skomponowane przez nią dwa poematy symfoniczne: „Strumień I” oraz „Ostatnie chwile Martina L.” doczekały się prawykonania i nagrania przez orkiestrę festiwalową UFM. Uzyskała II miejsce oraz nagrodę specjalną Gazety Wyborczej w mazowieckim konkursie na najlepszą recenzję muzyczną.

Jako krytyk muzyczny była korespondentem największych polskich festiwali muzyki klasycznej: m in. „Warszawska Jesień”, „Chopin i Jego Europa”, „Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena”, „Masovia Goes Baroque”, „Actus Humanus”. Jej recenzje były publikowane głównie w Młodzieżowej Gazecie Muzycznej. Parokrotnie była gościem Polskiego Radia (programów drugiego, czwartego oraz Polskiego Radia 24) oraz Polskiego Radia w Kanadzie, jak również konferencji pasowych i naukowych.