Obchodzący w roku 2006 jubileusz 10-lecia działalności, należy do najciekawszych
i najlepszych polskich zespołów kameralnych. Zdumiewa rozległość jego zainteresowań repertuarowych i konsekwencja w propagowaniu dzieł kompozytorów polskich – od „Dumy” Anonima z XVI w., przez utwory zapomnianych kompozytorów XIX w., jak Franciszek Lessel, Antoni Stolpe, Antoni Rutkowski, kwartety Stanisława Moniuszki czy Karola Szymanowskiego do utworów kompozytorów współczesnych jak Witold Lutosławski, Jan Krenz, Zygmunt Krauze, Aleksander Lasoń czy Krzysztof Penderecki. Szczególnym zainteresowaniem kameralistów PV cieszy się twórczość Wolfganga Amadeusza Mozarta – jego kwartety i kwintety smyczkowe, a także utwory z udziałem fortepianu, fl etu, oboju, klarnetu czy waltorni – wykonuje on corocznie na Festiwalu Mozartowskim w Warszawie. Odkryciem Kwartetu jest twórczość Juana Crisostomo de Arrriagi, „hiszpańskiego Mozarta”, a także litewskiego kompozytora i malarza – Konstantina Mikołaja Ciurlionisa.
Kwartet często współpracuje z wybitnymi polskimi i zagranicznymi solistami; wykonuje też opery komiczne „La serva padrona” G. B. Pergolesiego i „Pimpinone” G. Ph. Telemanna. Owocem współpracy z Kwartetem Wilanów i Kwartetem Śląskim są wykonania oktetów F. Mendelssohna, N. Gade, G. Enescu i D. Szostakowicza.
Zespół grywa z upodobaniem muzykę salonową XIX i XX wieku. Współpracuje również z muzykami jazzowymi, jak pianiści: Filip Wojciechowski („Chopin – jasna strona księżyca. Impresje jazzowe”), Krzysztof Herdzin („Seriale, seriale”), Andrzej Jagodziński i Marcin Masecki („Gdzie są fi lmy z tamtych lat”), saksofoniści Henryk Miśkiewicz i Zbigniew Namysłowski.
Członkowie Kwartetu Prima Vista są również cenionymi muzykami studyjnymi – brali udział w nagraniach muzyki fi lmowej Zbigniewa Preisnera, Jana A.P. Kaczmarka i Krzesimira Dębskiego oraz w nagraniach płyt Edyty Górniak, Anny Marii Jopek, Michała Bajora, Tytusa Wojnowicza i Grzegorza Turnaua.
Kwartet Prima Vista nagrał 14 płyt CD dla wytwórni: Dux, Winther & Winther oraz dla Polskiego Radia. Siedem z nich uzyskało nominację do nagrody Akademii
Fonografi cznej „Fryderyk”, a trzy z nich zostały nagrodzone tą statuetką (koncerty Chopina w kameralnej wersji z P. Palecznym, „Cztery pory roku” Vivaldiego z K. A. Kulką oraz kameralna wersja koncertów fortepianowych Bacha z W. Malickim i T. Granat). Niektóre płyty zdobyły miano „złotej” lub „platynowej”.
Zespół koncertował w Filharmonii Narodowej, Studiu PR im. W. Lutosławskiego, na Zamku Królewskim, w Pałacu na Wodzie w Łazienkach Królewskich, w Belwederze, warszawskiej Zachęcie i w salach wielu fi lharmonii w Polsce. Był również gościem Festiwalu Muzycznego w Łańcucie, Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju, Festiwalu Gwiazd w Międzyzdrojach, Festiwalu Muzyki Kameralnej „Wieczory w Arsenale” we Wrocławiu, Festiwalu „Muzyka i Architektura” w Toruniu, Festiwalu „Muzyka w zabytkach Chełmna”, Festiwalu Muzyki Kameralnej w Kazimierzu nad Wisłą, festiwali „Cztery pory roku” w Pałacu Czartoryskich w Sieniawie, „Mittel – Europa” w Niemczech, „Chopin et G. Sand” w Nohant we Francji oraz festiwali muzyki współczesnej w Polsce i za granicą.
Kwartet koncertował na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Francji, Grecji Kanadzie, USA, Japonii, Korei Południowej, Malezji i na Borneo. Wszyscy jego członkowie byli gościnnymi profesorami w Letniej Akademii w Toyama w Japonii i w Suwon University w Korei Płd.
Kwartet tworzą byli wieloletni muzycy Polskiej Orkiestry Kameralnej Jerzego Maksymiuka i Sinfonia Varsovia (dyrygowali m.in. Yehudi Menuhin i K. Penderecki).
Od 2003 Kwartet działa jako samodzielny zespół przy Warszawskiej Operze Kameralnej. Stały skład zespołu tworzą: Krzysztof Bzówka – skrzypce, Józef Kolinek – skrzypce, Dariusz Kisieliński – altówka oraz Jerzy Muranty – wiolonczela.