Celem i ideą grupy jest wykonywanie muzyki od wczesnego baroku po wczesny klasycyzm, zgodnie z założeniami i estetyką wykonawczą epoki. Sydney Consort również wykonuje muzykę współczesną, wielokrotnie prezentując utwory napisane przez kompozytorów australijskich specjalnie dla Sydney Consort. Często podczas wystep?w muzyka jest połączona z poezją deklamowaną przez znanych australijskich aktorów. Szczególną popularnością cieszył się koncert angielskiej muzyki dawnej z Sonetami Shakespeara ukazujący doskonałe połączenie tych dwóch sztuk.
Sydney Consort organizuje koncerty tematyczne, przedstawiające muzykę dawną, oraz różne style wykonania połączone z wykładami.
Zespół bierze udział w licznych koncertach poświęconych twórczości jednego kompozytora i jego stylu. Jednym z nich, który cieszył się szczególną popularnością był koncert poświęcony instrumentalnej i wokalnej muzyce J.S. Bacha prezentowanej z okazji 250 rocznicy śmierci wielkiego mistrza.
Sydneyscy muzycy często sięgają po kompozycje mało znane, niedawno odkryte lub jeszcze niewydane współcześnie. W repertuarze zespołu znajdują się także kompozycje muzyki dawnej, które do tej pory nie byly prezentowane w Australii. W 2001, sydneyska publiczność miała okazję wysłuchać po raz pierwszy Kantatę na Boże Narodzenie Aleksandra Scarlatiego, przygotowanej przez Sydney Consort z kopii jedynego orginału jaki sie zachował, a który jest w posiadaniu niemieckiej biblioteki kościelnej w Műnster.
Sydney Consort regularnie uczestniczy w festiwalach muzycznych, nagrywa do radia i corocznie wyjeżdża na turę koncertową po Australii, organizowaną przez główną agencję muzyczną-Musica Viva.
Jako muzycy i Polacy, Monika i Wojtek Kornel w Australii często promują rodzimą twórczość. Jednym z ostatnich takich wydarzeń, byla seria koncertów zatutyłowana '8 wieków muzyki polskiej" w sali konserwatorium, zorganizowanych i prowadzonych przy współudziale Polskiego Konsulatu Generalnego w Sydney. Sydney Consort, oraz liczni muzycy australijscy wraz z profesor Wandą Wiłkomirską, zaprezentowali cykl polskiej muzyki od Bogurodzicy do muzyki Lutosławskiego.
W latach 2005 i 2007, zespół w małym składzie odbył turę koncertową we Włoszech, Niemczech, Luksemburgu, Danii oraz w Polsce. Podróż ta została sponsorowana przez Australijską Radę Kultury i Sztuki.
Sydney Consort nagrał cztery płyty wraz z zaproszonymi muzykami: French & German Baroque Masters, Musica Italiana, Buxtehude & Teleman, oraz Dietrich, Georg Philipp and their mates from down under.
Monika i Stan Wojciech Kornel za kontynuację promowania muzyki polskiej, otrzymali od Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP odznaczenia Zasłużeni dla Kultury Polskiej które zostały im wręczone 26 maja 2006 w Konsulacie Generalnym RP w Sydney.
Członkowie zespołu:
Hans-Dieter Michatz (flecista) ma za sobą długą karierę muzyczną i cieszy się doskonałą reputacją dzięki stylowemu wykonywaniu utworów dawnych mistrzów. Z tego też powodu jest często zapraszany na festiwale muzyczne w Australii i w Europie.
Przez wiele lat byl zatrudniony jako pierwszy flecista w Australijskiej Orkiestrze Brandenburskiej, a także występował - jako solista - w innych zespołach muzyki dawnej. Jego płyta z nagraniem Sonat Telemanna uzyskała doskonałe recenzje krytyków muzycznych zarówno w Australii, jak i w Europie oraz nagrodę magazynu muzycznego Soundscapes.
Michatz pracował również w Australii jako dyrygent orkiestrowy i chóralny, przygotowując wszystkie oratoria Händla. Współpracował również z dr. Jan Stockigtem prezentując nowo odkryte utwory J.D. Zelenki podczas Międzynarodowego Festiwalu Organowego i Klawesynowego w Melbourne.
Każdego roku artysta koncertuje w Europie, biorąc udział w znanych festiwalach muzycznych, grając na koncertach z różnymi zespołami muzyki dawnej, oraz występując w recitalach solowych z zespołem Hannover Fancy.
Oprócz działalności koncertowej Michatz od wielu lat jest również nauczycielem gry na flecie barokowym i prostym. Prowadzi klasę fletu w Konserwatorium Muzycznym w Sydney oraz - gościnnie - na uniwersytetach: w Sydney, w Melbourne, Newcastle, a także na letnich obozach muzycznych. Jego doświadczenie w pracy pedegogicznej zaowocowało opracowaniami i publikacjami nut i książek dla uczniów i studentów, przystępujących do egzaminów z fletu. Rzeczowy muzyk jest także patronem Sydneyskiej Organizacji Flecistów. Corocznie wracając do Niemiec kieruje lekcjami pokazowymi w Folkwang Hochschule w Essen.
Wojciech Kornel, urodzony w Canberze rozpoczął naukę gry na skrzypcach u Jossette Esquidin, oraz w klasie profesora Ernest Lewellyn, którą kontynuował w Bydgoskim Liceum Muzycznym.
W 1983 roku Wojciech Kornel ukończył Łódzką Akademię Muzyczną pod kierunkiem profesora Zenona Płoszaja, pracując jednoczeście w Łódzkiej Orkiestrze Radiowej, dostając nominację na zastępcę koncertmistrza. Po skończonych studiach, był zatrudniony jako koncertmistrz i solista Toruńskiej Orkiestry Kameralnej i Kwartetu Smyczkowego.
Wojciech Kornel wyjechał z Polski w 1985 po wygranym przesłuchaniu do orkiestry mediolańskiej La Scali . Pracował na letnim festiwalu muzycznym w Weronie, oraz na dwuletnim kontrakcie w orkiestrze operowej La Fenice w Wenecji.
W Sydney występuje jako solista i prowadzący wielu prestiżowych zespołów i orkiestr, a od 1988 jest stałym członkiem sydneyskiej orkiestry symfonicznej. Wojciech Kornel często jest zapraszany na koncerty do innych miast koncertując również na altówce.
Wojciech Kornel nagrał wiele płyt, głównie z muzyką współczesną australijską oraz nagrywa często koncerty dla radia.
W bogatym i wypełnionym muzyką życiu, nie zabrakło miejsca na zainteresowanie muzyką dawną. Wojciech Kornel gra od lat na barokowych skrzypcach (studia z Sigiswald Kuijken w Amsterdamie), oraz 14 strunowym instrumencie - violi d'amore. Pobierał lekcje u Catherine McIntosh w Londynie i w 1995 roku wykonał dwa koncerty na violę d'amore Vivaldiego z Toruńską Orkiestrą Kameralną. W Australii, Wojciech Kornel jest koncertmistrzem barokowej orkiestry, oraz występuje jako solista i prowadzący wielu zespołów na festiwalach muzyki dawnej, koncertach tematycznych połączonych z wykładami dla różnorodnej publiczności, koncertując na obu barokowych instrumentach.
Skrzypce barokowe na których koncertuje, pochodzą z około 1770 roku. Viola d'amore jest pracą poznańskiego lutnika pana Mirosława Barana z 1983 roku. Smyczki do obu instrumentów wykonane zostały przez Ralph Ashmead (USA) w 1995 roku.
Monika Kornel rozpoczeła naukę gry na fortepianie w szkole muzycznej w jej rodzinnym mieście Toruniu. Po drugim roku studiów fortepianowych na Łódzkiej Akademii Muzycznej, Monika wyjechała do Australii. W Sydneyskim Conserwatorium Muzycznym ukończyla studia pianistyczne w klasie fortepianu profesora Nikolai Evrova, jednocześnie poszerzając swój kurs o drugi fakultet w zakresie muzyki dawnej i klasy klawesynu.
In 1995 Monika wyjechała na muzyczne kursy i prywatne lekcje do Włoch, Amsterdamu (Bob van Asperen) i Londynu (Robert Woolley). W grudniu tego roku Monika Kornel koncertowała z Toruńską Orkiestrą Kameralną, grając koncerty klawesynowe J.S. Bacha.
W Sydney Monika Kornel współpracuje z wieloma zespołami barokowymi, chórami i orkiestrami grając na klawesynie i organach kameralnych z którymi koncertuje po wielu miastach australijskich. Pracuje w zespołach jako muzyk continuo oraz jako solistka. Bierze również udział w festiwalach muzycznych, przedstawieniach muzyczno-teatralnych, na wystawach w galeriach z programami tematycznymi, na recitalach solowych, oraz regularnie nagrywa dla radia. Monika specjalizuje się nie tylko w wykonawstwie stylowym muzyki dawnej, ale również w muzyce współczesnej pisanej na instrumenty dawne.